söndag, juli 12

Då kände jag mig gammal, part XXXVIII

I veckan gjorde jag vissa utsvävningar i hufvudstaden. Bland annat provade jag i runda svängar etthundratio plagg på PUB. Ett av plaggen var en tämligen galen väst från Burfitt. Två olika skotskrutiga mönster. Men cool. Eller inte? Jag rådfrågade det ack så unga butiksbiträdet. För ung. Jag kände direkt att hon inte skulle burit plagget om hon så fått betalt. Men det kunde hon ju inte säga till mig, den potentiella köparen.

- Den är väldigt... modern, sa hon.
- Jaha, ja tack, sa jag och gick genast och hängde tillbaka västen där jag hittat den. Vem f*n vill vara modern?

11 kommentarer:

SkåneAnna sa...

Jamen, visst är det jobbigt, när man mräker själv att "det här kan hon ju inte svara på?!" fast då har man ju redan ställt frågan...

*hahaha*

fö är det en sak jag aldrig gör - ljuger eller håller med bara för att sälja något. Man kan alltid säga på ett trevligt sätt, eller hinta lite, så går det fram. Ta fram ett annat plagg och säg "du ska kanske prova den här också, så att du kan jämföra" WHATEVER liksom... men det är svårt ibland.
Du har ju självinsikt även i provhytten, verkar det som, men gudars vilka människor det finns!
:D
det kan bli väääääldigt "mia-och-klara" på jobbet emellanåt, kassörske-humor, typ...

Linda K sa...

skkåneanna: oj oj det kan inte vara lätt att handskas med alla konstiga (mig själv inkluderad) människor som står i provhyttarna!

SkåneAnna sa...

Hihihi,
jag tycker fortfarande (och då har jag jobbat i hendeln sedan jag var 15!!!) att det mest häpnadsväckande är damerna som på fullaste allvar hävdar att storlekarna blivit så små - för de har minsann alltid haft 38!! och det är aldrig aldrig någon som då är en 40 i stället, utan vi talar om damer som vid första ögonkastet uppenbart drar i alla fall 44 kanske 46 - var har dom varit och hanlat kläder som passar där det står 38?? Ett par jeans i tumstorlek??
Varje gång det händer får jag bita mig i tungan för att inte föreslå att vi äter och tittar efter?? (vi har massa måttband i kassorna)

SkåneAnna sa...

MÄTER ska det stå - äter gör dom uppenbarigen utan att någon hjälper till....

annatje77 sa...

Jag tycker expediter ska vara ärliga och inte bara flamsa med för att få sålt en vara. Eller hur ;)
Fick tag i Dagmar koftan du har fast den rostiga varianten på ränder. 690 spänn. Billigt ;) men ville allra helst haft din färgkombo, men men...den blir säkert fin.
Ha en underbar vecka Linda!
//Anna

Linda K sa...

skåneanna: mäta bör man...

annatje77: precis. grattis, vilket schysst pris! den är jättefin den också. tack detsamma :)

Anna Krimskrams sa...

Jag var på PUB och handlade Burfitt i veckan! Du kan ju höra av dig om du vill Burfitta ihop över en kaffe eller så. :D

Linda sa...

Ha ha ...nej och särskilt inte i en 20-årings ögon. Det är ingen komplimang;)

Linda K sa...

annna krmskrams: ja jaaa jag vill burfitta med dig! hör av mig när jag är åter i staden :D

linda: anade det... :P

SkåneAnna sa...

*HAHAHAHAHAHA*
nu läste min man över axeln på mig och det första han såg var ditt ny-ord "burfitta"
Han undrade blixtsnabt vilken sort det var och varför vi diskuterade sådana - tror han blev besviken av förklaringen (helt o-erotisk ju...)

Linda K sa...

skåneanna: HA HA HA!!! ja stackare, du får beklaga å mina vägar;D