måndag, juli 13

Linda dissar en sko



Det ligger i makens föroppningar att jag en dag ska investera i skor som på bilden. Jag svarar: När helvetet fryser. All respekt till kvinnor som bär dom, jag beskirver här bara min personliga fåfänga syn på saken.

Om jag skulle ut och vandra i fjällen eller ta mig genom svår terräng. Ja. Att knalla runt i på stan eller ens på landsbygden (det är ju så bekvääämt). Aldrig. Vandringskängan och jag drar helt enkelt inte jämt. Den gillar inte mig, jag gillar inte den. Aldrig skall våra vägar mötas. Jag tycker den är ful och klumpig, den anser mig toligtvis vara en snobb.

Så. Jag har velat skriva det länge, och nu är det gjort. Linda - Maken 1-0.

13 kommentarer:

hedgehog-sara sa...

Jag måste hålla med - även om de vore praktiska vinterhalvåret när man är ute med hunden...

Frida sa...

Jag använder bara mina till fjällvandring eller när jag ska ta mig till jobbet i snöstorm.

lene sa...

åh, nå holdt jeg på å sette i halsen! men så leste jeg videre, og ja; slike sko er uerstattelige på fjellet. i byn derimot, finnes det mye annet lekkert man kan ha på seg, uansett vær :)

Linda K sa...

hedgehog: jag som är hundlös är känglös ;)

frida: gott!

lene: var sko har sin plats :D

Annie - PD sa...

Jga har haft ett par men så fort en kompis sa "åh vilka fina" gav jag bort dem till henne. Kängorna fick jag av X:et som även gav mig en sovsäck. Summan av kardemumman - så blev det ett X av det hela också...

Linda K sa...

annie: :D

Linda K sa...

skåneanna: vad är det dom vill? VAD ÄR DET DOM VILL?

Linda K sa...

skåneanna: hur e det möjligt...

Peace in mind sa...

Ni är ju helt tossiga, såklart måste varje människa äga ett par vandrarkängor. Helt helt oumbärliga:)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vandrar därför äger jag vandringskor.. MEN jag skulle inte gå omkring i dem annars.

Linda K sa...

pim: där jag vandrar har hittills inga behövts :P

miss ud: det är i vandringen dom hör hemma och ingen annanstans :)

anna sa...

häller helt med dig, jag skulle iofs aldrig vandra helelr, så jag kommer aldrig behöva den här typen av sko! kul blogg du har!

Linda K sa...

anna: jag kan tänka mig att vandra, en annan gång ;) tack!