tisdag, januari 13

Dagens meddelande




22 kommentarer:

Enannan sa...

Köp Valio i stället. Min son (som har testat alla sorter) hävdar med bestämdhet att den är bäst.

Anonym sa...

Jag tror det är valio som gör den laktosfria keson också. En kollega gick ner fem kilo sen han slutade med laktos när hans barn visade sig vara allergiska. Jag funderar på att testa det bara för att gå ner i vikt. :)

e sa...

Testa havremjölk. Det är liksom lite sött (och förmodligen lite onyttigare) men ganska ok att ha i kaffet (givetvis inte som mjölk men bättre). Det blir väääääldigt gott att laga mat och baka på i alla fall.

Frk Nyfniken sa...

Valio är de enda laktosfria produkterna som smakar som det ska smaka så köp det! Lycka till och håller en tumme för att det inte har utvecklats till mjölkprotein allergi.

Frk Nyfniken sa...

Valio är de enda laktosfria produkterna som smakar som det ska smaka så köp det! Lycka till och håller en tumme för att det inte har utvecklats till mjölkprotein allergi.

Anonym sa...

VALIO! Alla andra smakar konstigt. Har också hört att laktosfri diet resulterar i viktminskning.

Anonym sa...

EH, viktminskningen har jag inte sett till, Har levt med sån kost i 5 år snart. Det jag har märkt är hur jävla okunniga alla är för det hela.

Men om man lyder allt strikt, vilket jag börjar bli bättre på, så är jo godis,chips och sånt bort också.

Susanne och Pebbels sa...

V A L I O Mumma! (På nåt sätt fick jag lust att skriva V I A G R A men jag ska inte göra det... ;)

Susanne och Pebbels sa...

Ps Laktosintolerans gå över med tiden, en del har det bara ett tag..

Linda K sa...

enannan: will do!

tantti: hm, det låter ju fördelaktigt :)

e: jag är ju en lättmjölking...

frk nyfiken: valio får det bli i fortsättningen.

bina: vajert! :D

angelica: vad får du som är gott då?

d and t: HA HA HA! ja vi hoppas att dotterns är en tillfällig variant :)

Anonym sa...

Brukar köra med Valios el Skånemejeriernas lättvariant och känner absolut ingen skillnad mot vanligt mjölk. Har det i kaffet så jag har inte smakat det naturellt.

Valio har försten supergod laktosfri yoghurt oxå!

Linda K sa...

jenny: låter finemang!

Linda sa...

Som stolt skåning framhåller jag ju Skånemejeriers laktosfria mjölk, finns både lätt och mellan och den smakar precis som vanlig mjölk.
Och det säger jag som är fullständigt tokig i mjölk!
Skånemejerier har flera laktosfria produkter och de finns i hela landet.
:)

Linda K sa...

lindalotta: då får jag hålla utkik om det blir långvarigt :)

Anonym sa...

Arlas NYA laktosfria mjölk är lika bra som Valios som är lika bra som vanlig mjölk. OCH Arlas är billigare.... :)

Anonym sa...

Finnarna kan det här med laktosfri mjölk! Trots allt är de flesta i Finland överkänsliga.
Arlas nya har vi inte testat, men som ovan Valios är bäst.

Anonym sa...

V A L I O !!!!! It makes the difference

Anonym sa...

P. S : Ser att folk som kommenterar blandar i hop begreppen mjölkallergi och laktosintolerans. Är det mjölkallergi, hjälper det inte att dricka laktosfritt etc. Man måste då utesluta ALLT med mjölk i. Det är mjölkproteinet som är boven inte laktosen D.S. / Fru förståsig på som är på...

Linda K sa...

ingela: dricker jag gammal mjölk? ;)

2 systrar och cicci: får prova! vet inte ens om hon påverkas av mjölkdrickande, provar och ser om magen blir bättre tills vi ska till branläkare :)

Anonym sa...

Håller med Ingela. Testa Arlas nya laktosfria. Den smakar precis som vanlig mjölk. Det är den som är i förpackning med skruvkork.

Anonym sa...

Fast nu tittade jag längre ner och ser att det är sån du har köpt. Vi kör med mellanmjölk iofs, kanske skillnad på den och lättmjölken, men det har jag svårt att tro. Är väl skillnad på våra smaklökar :)

Linda K sa...

malin: en slurk mellanmjölk i kaffet ahr väl ingen dött av, får testa ;)