måndag, december 8

Mitt trista lilla centrum, once again

Det ganska tråkiga caféet i mitt trista lilla centrum har under ett par veckors tid byggt om. Vad trevligt, har jag tänkt, det kan ju bara bli bättre.

Or so I thought. Det har blivit ungefär hälften så stort. Helá caféet har glasats in, så där man tidigare kunde ställa barnvagn kan man inte ställa barnvagn mer. Att ta in vagnen innanför inglasningen är att leka med döden. Man nockar garanterat en pensionär. Med tanke på att det hänger många mammalediga i det trista lilla centrumet tycekr jag dom har tänkt till inte alls.

*hytter med näven*

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja de gör sitt bästa för att bli av med alla fikasugna föräldrar med barnvagn. Kallar det för ombyggnationer eller ommöbleringar eller vad som helst för att inte stöta sig med sina kunder men ändå slippa ha fullt av vagnar, ungar o morsor/farsor där. Här där jag bor har det hänt på flera av våra favvofik! Surt.

Linda K sa...

anna: nä då kan dom ju sitta där med sina tomma fik och vara nöjda ;)

Anonym sa...

Varför glasa in? Det är ju så oerhört trångt där och jag kan tänka mig att känslan blir lätt klaustrofobisk med inglasning. Caféverksamheten är kanske bara en övergångsfas - det är egentligen tänkt att bli nordens största shoppingakvarium?

Pia Wester sa...

Det kanske är just det dom har gjort....tänkt till menar jag ;-)))

Linda K sa...

marie: ha ha ha! jag väntar me4d spänning!

ffp: ja om dom inte vill ha dit folk! det är just mammor med vagnar och gamlingar med rullatorer som hänger :)

Unknown sa...

Jag saknar det lilla centrumet. Jag och U köpte faktiskt våra förlovningsringar i det lilla centrumet.

Fast fiket i det lilla centrumet har jag inte lockats till att prova.

Linda K sa...

janna: kom förbi så provar vi. fika alltså, inte ringar.

Unknown sa...

Klart vi inte kan prova ringar. Kusiner kan inte gifta sig.

Linda K sa...

janne: klokheten själv.