torsdag, april 9

Jojo?

Är det nåt som går? Kroppsförändringssjukan? Eller är det bara jag som är väldigt märklig?

Jag finner nämligen att min kroppsform förändras. Inte över tid med ålder och sånt. Nej, över natt, typ. Ena dagen kan jag konstatera att jamen här är det ju ordning och reda, kläderna sitter som dom ska och det finns ingen anledning till oro. Nästa dag kan jag prova ett plagg och se att jag inte alls är en 38 över häcken (som var fallet dagen innan) utan behöver gå upp både en och två storlekar för att överhuvudtaget få fanskapet till plagg över arslet.

Magen ser ok platt ut ena dagen. Nästa dag har jag trollat fram bilringar. Ibland även arm- och ryggringar.

Vågen vill jag inte ens ställa mig på. Tycker att kläderna ofta säger mer. Men inte nu längre tydligen. Upp ner upp ner upp ner...

Intressant och aningen schizofrent.

4 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Det är inte så att du samlar på dej vätska av någon anledning då? För annars är det ju nästan omöjligt att ändra kroppstorlek från dag till dag.
Annars är det kläderna det är fel på! Det tror jag bestämt :D

Unknown sa...

charlotta: ja vad sjutton! nåt är det... :D

Anonym sa...

He, he har precis samma åkomma.
Idag är en sån dag :(
/Monica

Unknown sa...

monica: medsyster!