lördag, juli 14

Tid för klädkammaren

Nu vet jag vad jag ska göra (efter att ha läst kapitlet The perfect closet) kvällstid under min kommande gräsänkeperiod! Jag ska rensa i klädkammaren.

Editing is so much classier and more professional than "getting rid of", but means exactly the same thing. Clean out everything in poor condition and unworn for ages. If you look at something and don´t plan to wear it soon, out it goes. Can´t decide? Think of a friend who´s style you admire och ska, would she wear this? If the answer is no, ruthless editing is the solution!
...
I still make room for "hideous clothes I just have to keep" and fabolous things that are so not my style but I love anyway". This is the key to a happy "closet" relationship!


UPDATE: Ups, jag tjuvstartade...

4 kommentarer:

mis(s)match sa...

Så gjorde jag ifjol. det blev 4 sopsäckar som skulle iväg...

mis(s)match sa...

Nackdelen med att rensa ut är dock att det finns plats för mycket mer nytt än innan...

Rosie sa...

Fint! Jag gjorde det förra veckan och det var så himla skönt!

Vesnas vardag sa...

Mitt får vänta till efter nästa vecka, validering och semester. Men sen så. :-)