lördag, juli 14

Just walk on by

Jag går förbi barnens övergivna lördagsgodispåsar. Bara passerar förbi. Utan att ta en eller två eller tre godisar. För jag lever det sunda livet nu. Det berättade vågen för mig i morse.

Alltså, vågen var snäll. Alldeles för snäll för någon som druckit cava och rosé i två veckor. Som unnat sig glassar och chips och diverse annat mumma under semesterns första halva. Snarare blev jag peppad av vågen att skippa diverse onyttigheter och "fitta" (if you know what I mean) till mig lite mer.

Nåja nu ska vi inte överdriva. Men driva ska vi!

3 kommentarer:

Anita sa...

Det var den mot mig med :) Måste vara våra turer till stranden :D

labolina sa...

Måste bara berätta att sambon kom hem från konferens i Singapore och hade på inrådan av en kvinnlig kollega köpt en sådan där svart Mikael Kors-väska till mig som du skrev att du önskade dig. Jag bara "det är ju en sån som din fd bibliotekarie vill ha!".
Förövrig är det fullt möjligt att jag har världens bästa sambo som helt spontant köper med sig en fin väska hem.

Unknown sa...

anita: nu gäller det bara att fortsätta :)

labolina: ha ha, vi har bra inflytande vi kvinnliga väskomaner på FOI! grattis till fin väska :D