lördag, mars 26

Eller om du fann mig, vi har grälat om det där

Barnsliga t-shirtar med seriefigurtryck och stentvättade plagg från 80-talet. Om ironin har en klädstil är hipstern dess stilikon. Subkulturen saknar budskap och definieras snarare av att dess anhängare varken vill mogn aleler klassas som mainstream. 

Jag läser och tittar på reportaget som hipsters i dagens Svenska dagblad. Konstaterar att jag icke är en sådan. Men att dom som är det ser roliga ut. Jag känner noll behov av att se ut som Jarett Wetherell 27 år men sympatiserar väldigt med hans uttalande. Jag blir nämligen också ofta hittad:

- Det var inte jag som hittade glasögonen, de hittade mig. Min kappa hittade också mig.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Åh, Shutrik! Hade glömt att jag mindes den låten.

Linda K sa...

cissi: :D