måndag, mars 21

Chefen har läst

Med uppenbar känsla för stil av Stephan Mendel-Enk

Ett reportage om manlighet. Det handlar om hur våldet i samhället hänger ihop med den bild av manlighet som pojkar formas till. Står det på bokens baksida. Jag har fått en intressant inblick i detta ämne genom att läsa den tunna boken. En ganska "hoppig" bok, byter från det ena till det andra flera gånger inom loppet av en sida. Förstår inte alltid resonemanget. Håller inte alltid med. Jag hade nog inte spontant valt den i en bokhylla, så jag är glad att jag fick den av min saknade kollega, för det kom en hel del tänkvärt med den. Tack Anna!

3 kommentarer:

Glitter Sisters sa...

Jag tycker också att boken är lite spretig men dock ett oerhört viktigt inlägg i samhällsdebatten gällande "manlighet" och den uppfattning vi har bildat oss av vad manlighet är. Snäll kollega du har!

/E

Anna ser dej sa...

You're welcome drrling!:)

Linda K sa...

e: hon är bäst, och saknad!

anna ser dej: kram! :D