lördag, juli 10

Nostalgiiiii

Vad skådar mitt norra öga! Trazan och Banarne på sommarmorgon! Jag behöver inte ens se tv:n (vi har en provosorisk ganska patetisk datorskärm istället för tv för tillfället) för att örondeles känna igen vad det är. Skriker till sonen Kolla Carl, det är Pulver och Nicko dom är jättekul! Kolla nu ramlar dom! och Han han, läskiga Arne eller vad han heter, nu förvandlas han! och Då tar vi ofta på oss vår kofta som du stickade till oss... och Ha ha ha, ser du Carl det är Oledolyckan, busigt! Varpå sonen slänger ett halvt öga och ler snett.


Ja herregud.

10 kommentarer:

Pia Wester sa...

Haha, sonen är inte heller lika entusiastisk som jag över Trazan och Banarne....;-)

EvaP sa...

Linda!

Jag har för mig att jag har sett en väska i din blogg - en i skinn med din initial på locket. Det var en väska som påminde om skolväskor och det gick att välja färg.

Kan du minnas och ge mig en länk till försäljningstället?

Tack på förhand.

EvaP sa...

Linda! Jag hittade den hos Ytligheter, tack i alla fall!

anna sa...

åh underbart! har jag missat. då måste man se sommarmorgon alltså.

Linda K sa...

ffp: ;D

evap: vad bra! :)

fru a: mmm :)

Petra sa...

Dagens barn! De förstår inte riktig kvalité! (Fast Pulver och Nicko känns förstås liiite daterade ;)

Linda K sa...

petra: det är i själva verket sommarmorgon för vuxna :P

Karin L sa...

Vår nioåring sa till sexåringen igår morse:
Det här programmet är jättegammalt - från 1900-talet!

Linda K sa...

karin l: vi är helt körda!

Nuttemamman sa...

Mina barn (som är 4, 6 och 10 år) älskar Trazan och Barnarne. Dock var de inte så förtjusta i dem förrän vi skaffade en cd-skiva med några av deras sånger. Nu går skivan varm i bilen (den är fö jätte-rolig vilket vi alla faktiskt tycker) och barnen längtar efter programmen på tv.