onsdag, juli 28

Oh such a...

Jg säger som Elvis Oh what such a night (för så sa han väl?)!
  • Dottern vaknar och har drömt något läskigt, vilket gör att hon skriker högt en lång stund.
  • Dottern väcker sonen som nu vill ha sovsällskap. Maken flyttar in till honom.
  • Dottern stökar runt hos mig och när hon somnar ordentligt börjar maken snarka i rummet intill.
  • Sparkar upp honom och han fortsätter snarka i vårt rum.
  • Det blir ganska tyst. Då börjar bonussonen hojta i sömnen från vardagsrummet.
  • Nu är jag fullt övertygad om att en mördare försedd med kniv försöker ta sig in i huset *.
  • Ingen mördare dyker upp, men väl en freaking fluga som gör sitt bästa för att ständigt vara nära mitt ansikte.
  • Vaknar av en morgonpigg make som ska iväg och spela golf med bonussonen. Han gör kaffe till mig och nu är jag ganska vaken ändå.

* Jag blir ofta det på landet. Har ingen logisk förklaring.

2 kommentarer:

Helena S. sa...

Förknippar "Oh what a night" mest med denna låt, http://www.youtube.com/watch?v=t3RqEl9s6NI; är definitivt inte Elvis :-). Låter som en slitsam natt i alla fall!

Linda K sa...

helena s: SUCH a night sjunger han ju, elvis!