måndag, juli 15

Och jag står svarslös

Jag trodde den tiden var förbi, men icke. Dottern ställer fler frågor, den ena mer omöjlig än den andra att besvara, än någonsin förr. Här ett axplock:

Mamma...
... vem ÄR stålmannen egentligen?
... varför vill du ha en FIN klänning på dig?
... varför måste jag sova när jag inte är nåt trött alls?
... varför ÄR tvättstugan i källaren?
... varför äter du din taco sådär?
... varför står polisbilen kvar där? (rån i vårt kassa lilla centrum i eftermiddags, dramatiskt)
... var ÄR tjuvarna?
... varför stoppade inte DU tjuvarna?

6 kommentarer:

Minna sa...

och idag sa Jack:
- Mamma, jag bajsar hellre på mig än sitter i fängelse i ett år.

Man bah: hear hear.

Unknown sa...

minna: jag skulle också hellre bajsa på mig än sitta i fängelse ett år :D

Anonym sa...

Ja, varför stoppade inte du tjuvarna? Det undrar man ju verkligen ;D
/Camilla

Unknown sa...

camilla: jag SÅG dom ju inte! :D

Minna sa...

Vi är eniga.

Unknown sa...

minna: fast bra äckligt ändå...