fredag, oktober 30

Ute eller inne

Jag slänger ut en fråga några frågor. Vad tycker ni om märket Esprit?

För mig var det coolaste coolt under 90-talet. En kille i högstadiet hade en röd jacka med ESPRIT över hela ryggen och jag höll på att dö av guu-vad-du-är-snygg-avund. Nu för tiden kollar jag aldrig på det märket. Trots att det verkar poppa upp nya Espritbutiker överallt. Tycker det är dyrare än snyggt.

Är det jag eller Esprit som har förändrats? Skulle jag fortfarande vilja ha killens röd jacka? Håkan, har du den kvar?

19 kommentarer:

nattvinge sa...

Jag gillar Esprit. Basplagg som faktiskt passar min kroppstyp :-)

Sofia sa...

Boooring :)

Linda K sa...

nattvinge: utmärkt! :)

sofia: lite så kan jag också känna.

Garderobenmin sa...

Jag känner att Esprit är för gammalt, för tryggt för mig. Jag trodde nog att det var coolt förr men tror att varit samma hela tiden. Tror att det passar utmärkt om man har sin stil och vill stanna där och även kanske inte bryr sig asmycket om mode utan bara vill att det skall kännas och se lite nice ut.

Ulrika sa...

"dyrare än snyggt" stämmer bra tycker jag! känns lite...intetsägande.

Anna-Karin sa...

Typiskt något som min svärmor köper. Säkert bra kvalitet, men boooring.

syster A sa...

Gillar esprit men å andra sidan är jag kanske lite booring ;). Deras "unga" märke edc har lite mer kul. Toppenkvalite tycker jag till ok pris.

Unknown sa...

Håller med, Esprit känns rätt så tråkigt. Vandrar förbi på Åhléns ibland på väg till nån annan avdelning, men där hänger aldrig nåt som sticker ut och fångar uppmärksamheten. Mest en påminnelse om den där gröna tröjan som ligger oanvänd i garderoben, men som jag inte kan med att slänga just för att jag när jag köpte den egentligen tyckte att den var lite i dyraste laget.

Pia Wester sa...

Själv hittar jag sällan nåt på damsidan, tror de skulle vinna på att köra en mer renodlad stil, men jag köper många skjortor till maken där. Riktiga karlar drar nämligen XXL, en storlek som man inte hittar överallt (ehum). Nåt par chinos och en jacka har han också därifrån tror jag visst.

Laila och Johan sa...

Lilla byns enda klädbutik säljer Esprit, dvs alla i Lilla byn springer runt med lika kläder. Inte jätte kul.

Virrpannan sa...

Håller med, Esprit är lite tråkigt och, hm, lite tyskt? Men jag har faktiskt flera par jeans därifrån - men det beror nog mest på att de har jeans i längden 30, vilket passar en kortis som mig.

tant t sa...

Jag tar ofta en titt på Esprit. Av o till klickar det mellan mig och något plagg. Dock är de oftast för "vanliga". Mitt tips är dock att ta en tittrunda...man vet ju aldrig ;)

Sunflower sa...

Upplever Esprit som ett märke som håller samma stil år ut och år in. Neutral stil, med tendenser åt friluftslivet med hoodies att ha under jackan, bomullstoppar att mysa runt i. Kanske då en light känsla av sportaktigt. Brukar gå in på Esprit men hittar aldrig något där som får mig att lägga ett antal hundralappar på plagg. Lite väl dyrt för en neutral känsla av modegrad noll, och då är jag ändå ingen modeslav men gillar att det ska vara något litet extra där om jag betalar 500-700 kr för det.

Lisa sa...

Lite dagisfrökenvarning över det tycker jag, mycket 100% bomull och "käcka" färger.

Linda K sa...

alla: kul att höra vad ni tycker! och kul att ni tycker olika! nu ska jag göra ett pumpahuvud :D

Petra sa...

Jag har aldrig satt min fot på Esprit. Har itne passat min image:)

Men så var jag inne på den i gallerian då jag hängde med en kompis. Som sagt, jag hade aldrig gått in själv, men så kom jag ut med en jättefin tröja OCH en klänning!

Visst är det konstigt att man aldrig sätter sin fot i vissa affärer? Joy är en sån affär för mig också. Och Sisters. Och Vero Moda. Och Kappahl!

Haha. Jag handlar nästan bara på HM och Indiska.

Linda K sa...

petra: man har sina do:s och don´t:s :)

Sara sa...

Esprit känns lite förra seklet, och är trist, som PoP ungefär. Även om de har en hel del snygga väskor och plånkor :)

Mitt åh-vad-coolt-märke på 80-90-talet var Hang Ten.

Linda K sa...

hedgehog: hang Ten ja! medde små fötterna :D