måndag, augusti 24

En KK i tiden

Jag och en kompis brukar, när vi sitter på jobb och inte har lust med det, ta oss varsinn KK. Kändiskärlek. Nyss förkunnade han att Claudia Galli är hans KK för stunden (ju oftare man byter KK desto bättre liksom). Jag försökte hålla kvar vid Mads, men det dissades. Honom har jag haft på tok för länge. Så jag tänkte om. Och kom på det. Dexter såklart!



PS. Jag förstår att det kommer att kännas oerhört svårt för vissa att inte kommentera betydelsen av KK. Så jag skrattar lite tillgjort redan här så slipper ni våndas.

13 kommentarer:

Minna sa...

Jag kommenterar utan problem och ropar KÅKÅ så att alla hör! Dock måste jag ha en stund betänketid för att få till en egen.

Pia Wester sa...

Min var länge han i Rome, vadhettehannu, Titus?

Stycket sa...

Min kille och jag började kolla Dexter (herregud, jag skrev av misstag "Sexter"!) på DVD igårkväll och jag kunde inte låta bli att tycka att han var gullig. Min kille hade mycket svårt att förstå hur jag kan tycka att en mördande fullblodspsykopat är "gullig". Jag vet inte - hur kan vi tycka det egentligen?

Fröken Finemang sa...

åh uuh, COlin Firth skulle tokdissas.. (av samma skäl som din Mads dissades), så hmmm... Jag tror bestämt att jag siktar in mig Eric Dane i Greys Anatomy igen. Det går i omgångar det här ju =)

Linda K sa...

minna: kooom igen! :D

ffp: titus? från romartiden?

stycket: ha ha ha, sexter är ju en SNÄLL massmördare ;D

ff: ja ombyte förnöjer :D

labolina sa...

En kommentar lite utanför ämnet. Har du några smarta tips på vad man kan ha på sig när man ska amma? Efter att ha varit gravid i evigheter ser jag fram emot att återfå en lite mer normal kropp och kunna klä mig lite roligare igen. Att gå runt i HM:s amningstoppar i ett halvår låter lite deprimerande. Det måste väl finnas något roligare alternativ? Dit räknar jag inte Boob-tröjorna.

Linda K sa...

labolin: hej! jag körde nog mest med sånt man kan knäppa upp fram (blusar typ) och vanliga topar/t-shirts som jag helt sonika drog upp. i början fick åtminstone jag ha mammabrallorna och dom har ju mudd som döljer magen. lycka till med bebben! :D

Miss Upsey Daisy sa...

Får man välja en skönsjungade man?
Ja det får man bestämmar jag nu.
Chris Martin i Coldplay får bli min i sådant fall.

Linda K sa...

miss ud: ett gott val!

Cosmopolit sa...

KK i gamla telecomvärlden betyder KorsKopplinsskåp. Jag fick verkligen bita ihop för att inte bryta ut i ett hysteriskt fnitter när en kollega på blodigaste allvar förberedde en KK-presentation (som inkluderade parbyten, KK-sanering och diverse andra underbara uttryck).

Linda K sa...

cosmopolit: he he, det finns oanade förklaringar till allt ;)

claudia4life sa...

det har faktiskt vart Claudia sen början på sommaren då hon vikarierade på Morgonpasset i P3 :)

Linda K sa...

claudia4life: caludia who?