fredag, mars 6

Jackjävel

Skinnjackan. Alltså, det plagget kan vara så rackarsnyggt på andra. När det är en cool jacka, såklart. Inte sån där tantmodell, inte rosa eller ljusblå. Nej, svart och så där snygg pajig ( i mitt tycke, det är helt ok att andra har andra preferenser).

Så, varför kan inte jag förlika mig och bli vän med skinnpajen? Jag har försökt, jag har till och med en hängande hemma. Kanhända är den lite för snäll? Det kanske ska till en rockigare? Eller så är jag inte ämnad för skinnet.

Jag tänker, fin till:

jeans
klänning
sladdriga byxor

Fan.

Zara

H&M



11 kommentarer:

Malin H sa...

Jag har nog bestämt mig, skinnjackan är för någonannan, inte för mig. Nu har jag ju ingen stor blogg som du ;) som kan sälja mina kläder där. Var rekommenderar du att jag försöker sälja den? Köpte den förra året i Acnes butik på Magasinsgatan i Göteborg (kvitto finns) har använt den typ 3 gånger. Det är liksom lite för dyr för att bara hänga där.

Unknown sa...

malin: kanske used-a-porter kan vara nåt? http://usedaporter.com/ skulle jag testa!

Malin H sa...

Tack för tipset! Lycka till med din skinnjacka. Jag tittar ju in hos dig kontinuerlig så jag lär ju se hur det går för dig. Trevlig helg!

Anonym sa...

Hittar inte heller nån.....men i vår är jag mest sugen på en mockakapppa, dyrt och onödigt.....och fullständigt underbar! Eller?!

Mvh B-M

mis(s)match sa...

Jag tror det är så att man antingen gillar eller inte. Jag har en del skinnjackor som jag dessutom använder ofta framför allt till pennkjol...
För min del känns det omöjligt med flared jeans. Försökt tidigare i många omgånger, men har till slut insett att det inte är min grej. Nu är 70-talet på väg tillbaka och jag kommer inte att skaffa utställda jeans som jag inte använder en gång till...

Anonym sa...

Här hänger en brun pilotjacka, US Airforce modell, med andra världskrigs ryggmålning, som jag väntar på att den ska börja passa... Men tyvärr är jag för tjock... Det vore något för ni tjejer som vill klä er i läder men ändå inte se ut som en fjortis...

/ C.

Anonym sa...

Jag har nog också gett upp skinnjackan, känns inte som jag men ändå sååå snyggt på andra. Kanske bara får inse att det inte är min stil.
/Lisa

Anonym sa...

Klart du ska ha en skinnjacka till våren :)
Du kommer att vara lika smashing i den som du är i allt annat!
.......Annars är ju även mocka väldans fint. Lite mjukare men lika snyggt ;)
/Monica

Unknown sa...

malin: tack och tack detsamma!

b-m: mocka är mycket fint! både höst och vår.

mis(s)match: men jag VILL gilla! kanske man kan lära sig. Flarade jeans funkar utmärkt för mig. är man född på 70-talet går det säkert som en dans att hänga med i modet ;D

c: minus krigsmålningen då... du vet väl att man inte ska ha kläder i garderoben som man väntar på att kunna ha. ain´t gonna happen :)

lisa: jag ältar ett tag till så får jag se om jag ansluter till dig :)

monica: tack vad snällt. mmm, mocka är fint, men jag tror svart skinnjacka håller i längden.

Anonym sa...

Krigsmålning och krigsmålning, det är "Nose Art" fast utan Vargas Pinuppa. Rätt läckert, och den kommer att passa.... Jag är säker på det.... ;)

/ C.

Unknown sa...

c: you go then! :D