torsdag, januari 15

Knyt!

Jag är vän av knytblusar. Tycker det är snyggt och lite rolig grej på en blus. Läste på Elin Klings blogg om att dom tydligen är heta igen, knytblusarna.

Den engelska benämningen var inte riktigt känd för mig. Pussy bow blouse. Eh? var min första tanke. Så, för er andra undrande sprider jag mina kunskaper förvärvade genom Wikipedia:

A pussy bow or pussycat bow is a style of neckwear often associated with women's blouses and bodices. It takes the form of a bow tied at the neck, similar to those that used to be tied around kittens' and cats' necks.

Det här är framtiden, tjejer!

4 kommentarer:

Frida sa...

Hmm, kan vara snyggt på andra. På mig: not so much. Kanske för att jag redan har så stor byst att det känns som det blir ALLDELES för stor fokus på den delen av kroppen med knyt där uppe.

Unknown sa...

frida: ja alla gillar inte och passar inte i allt. själv försöker jag ibland med skinnjacka men det funkar liksom aldrig...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag har ju faktiskt en knytblus i min ägo. En illande grön. Men rätt fin. Jag tror det är en knytblus iaf. Måste hem och kolla.

Librarybeth sa...

Och säger gilla på pussy.