tisdag, december 18

10 coming up

Maken, som kanske inte kan beskyllas vara den som håller bäst koll på alla datum, kom igår in till mig när jag som bäst höll på att somna och sa:

- Men vi firar ju 10-årig bröllopsdag på torsdag, ska vi inte fira det?

Man kan tycka att tajmingen att gå och gifta sig några dagar innan jul är mindre genomtänkt. Men vi gjorde det på svenska ambassaden i Paris. Väntetiden var ganska lång och vi ville inte vänta längre. Vi hade inte små barn att ta hänsyn till. Vi var unga! Vi var oansvariga! Vi.. nåja.

Klart vi ska fira. Mitt bland julgranar, julklappsinslagningar och allt vad det är. Frågan är hur? Romantisk middag på tu man hand vore trevligt. Jag tror maken raggar barnvakt.


5 kommentarer:

Sara sa...

Tio år - det är fint :)

Marit sa...

Grattis!
Jag och maken gifte oss också på ambassaden i Paris för drygt tre år sedan den 11:e september - vilket datum det är :-)

Linda K sa...

sara: ja det är det :)

marit: ja jisses, men det är ER dag också :)

Sofia sa...

Och vi som SKA gifta oss just på torsdag!! 20.12.2012. Vi träffades 20.08.2008... ;)
Hoppas ni får en underbar 10-årig bröllopsdag! Jag hoppas få fira min 2022!

Unknown sa...

sofia: underbart! grattis i förskott :D