lördag, december 17

Slippers

Och jag konstaterar att i Stockholm har skobutikerna (vad f*n jag nu gjorde i en skobutik, kan jag inte bara ge mig?) ännu inte fattat grejen. Sammetstofflor med emblem. Ingenting här ingenting där. Tofflor i sammet sa du? Nää det har jag inte hört talas om... i butik efter butik. Gärna med en blick som säger Är du inte ute och cyklar nu? Puckon. Snyggtofflor är ju grejen. Tänk coolheten att glida in på en fest där iförd såna här:
Sannerligen säger jag eder! Kom ihåg var ni läste det. Snart springer varenda kotte med sammetsfot!

13 kommentarer:

Malin sa...

Stod ju i DN idag, till och med.

Linda K sa...

malin: ah, dom har hört mitt ord! ;D

Anonym sa...

Har ju redan snackats en del om skorna på de största modebloggarna ju ;-)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Häslningar Sara

Linda K sa...

sara: butikerna har inte uppfattat det, uppenbarligen...

Anonym sa...

Det kanske landar några sammetstofflor inom kort i butik annars får du ta maken din till New York på nästa långweekend!

Sara

mis(s)match sa...

Oh hur ofta är det inte så att man jagar nåt lite för tidigt och kort tid efter man har gett upp så dyker det sedan upp överallt!!

Linda K sa...

sara: jag tackar gudarna för webbshopar :)

Linda K sa...

mis(s)match: på pricken!

Mikaela de Ville sa...

Jag köpte ett par vinröda på Selfridges förra helgen. Fina. Sköna. Gick i dom ett par dagar. Gillade. Kastade kvittot. Bara för att ytterligare någon dag senare inse att sulorna färgar av sig på våra golv. Våra vita golv... Suck. Blir en sväng in till stan imorgon för att byta. Om det går utan kvitto...

Librarybeth sa...

Har skådats i på skohyllorna i stora matvaruhus i Frankrike, tofflornas förlovade land.

Linda K sa...

mikaela: håller tummarna!

librarybeth: mmm, man ska hinna dit bara... ;)

Karolina sa...

Kollat på Aldo? De hade tidigare i höstas i alla fall.

Linda K sa...

karolina: jag ser mig om :)