tisdag, september 14

Vem sa att det inte händer rafflande saker på statliga myndigheter?

Holy macarony! Jag fick ett mail från Ekonomiavdelningen som undrade varför det elektroniska biblioteket blivit en miljon kronor dyrare sen förra året?

Jag rev mitt hår (lite försiktigt, ville inte sabba Stig Helmer-looken jag fick till i morse). Vad kunde det vaaara!? Hade jag blandat ihop bibliotekskontot med mitt eget skokonto? Var det mitt andra jag som gått bärsärk i Kista-gallerian? Kunde det vara inflation i... i systemet?

Gick in till chefen som genast började mixtra med Excel och fakturasystem. Vips visade det sig att det inte alls diffade nån miljon, bara några kronor. Typ. Har jag sagt att jag älskar min chef?

Halleluja! Jag borde kanske fira med ett par nya skor?

8 kommentarer:

Linda sa...

haha, men oj.
nu när de tror att de har koll på läget så kan du ju handla skor på jobbets konto...? inte? nähä.

Spader Madame sa...

Man kan alltid fira med ett eller flera par nya skor! YUP! Ekonomi - QUE?

Lfthmn sa...

Haha, jag har en mycket sympatisk (brittisk) kollega som kallar den sortens aktiviteter (när man mixtrar lite med främst diagram och får något som sett illa ut från början att se bra ut) att "go over to the dark side" - "Well, he's gone over to the dark side" kan han säga om en kollega och då vet alla vad han menar.

Samma kollega har även sagt:
"If you can't hide it, feature it" (passar i alla sammanhang) samt "a place where things go to die" om sånadär ställen där det alltid samlas en massa saker som man inte vet vad man ska göra av men som man innerst inne vet att man aldrig kommer använda igen.

Petra sa...

verkar ju betryggande...känner igen det där från min egen statliga myndighet.

anna of sweden sa...

Allt som kan firas bör firas! Tycker jag! :)

Linda K sa...

alla: tiddelipom. kände jag efteråt :)

Librarybeth sa...

vilken fråga! Så klart du ska.

Linda K sa...

librarybeth: !