lördag, september 4

Bara tjejerna

Jag önskar att jag hade haft kameran med in till stan! För att fånga alla stora leenden och skratt.

Vi hade den ultimata tjejförmiddagen, dottern och jag. Åkte tunnelbana in (det är ack så stort), köpte varsin klänning, köpte kuddar, tittade på spårvagnen, saker provade oss, åt lunch på McDonalds (dottern, inte jag. Sunda september...), tittade på vaktparaden (som var lite läskig), luktade på blommor, satt på lejonen på Drottninggatan, och åkte tunnelbana hem (stort då också).

Nu är min lilla hjärta utslaget på sängen. Jag ska baka äppelpaj!

8 kommentarer:

Frida sa...

hurra! vi körde också tjejförmiddag i stan. fast här finns det ju förstås ingen tunnelbana ;)

Sara sa...

Oh, vilken underbar dag!
Och äppelpaj också!

Sara sa...

värsta myset!
Själv gick jag på invigning och minglade med lokala politiker och kommuntjänstemän :)

Birgitta sa...

härligt!
Jag har varit på invigningen av sonens skola som i år är dubbelt så stor somm förra året då den öppnade. Med med dagis och F-9 skola:)

Linda K sa...

frida: kanske buss? :)

sara: mmm, fast den var mest åt fikagästerna som kom i eftermiddags :)

hedgehog: tillåt mig gissa att det inte slog vår tjej-tur? ;)

birgitta: cool!

Frida sa...

näe, cykelkärra!

Linda K sa...

frida: tilde skulle älska!

Anna sa...

åååh vad mysigt!
vad blev det för kuddar??