måndag, juli 6

Semesterns...

Vad gö ni? Har alla semester nu, eller är det fortfarande några stackare som jobbar?

Jag roar mig själv med en semesterlista.


  • Bästa stranden: den på Jyllands västkust.
  • Skönaste badet: Mellbystrand efter en dags bilfärd.
  • Fyndigaste fyndet: lampan från Design House Stockholm.
  • Bästa flmen: Jag får ändra det till enda filmen än så länge och det är En shopahlics bekännelser. Helt ok.
  • Skönaste plagget: jeanskjolen a la Seven for all mankind kanske?
  • Mest använda skor: flipflop och Hasbeens-klackarna.
  • Äckligaste: maneterna i vattnet i Danmark.
  • Jobbigaste: bilstoppet i Ödeshög.
  • Roligaste: Legoland.
  • Godaste: makens pasta igår. Och makrill.
  • Fånigaste: när jag blev sjövild i bilen för jag trodde det var en otäck insekt på min arm, men det visad sig vara ett av mina egna armband. Alla skrattadde ihjäl sig och jag blev tårögd.
  • Godaste godiset: turkisk peppar.
  • Bästa drickat: vatten. Och lite vin till det.
  • Dyraste: typ allt i Danmark.
  • Största bragden: jag utan nät.
  • Näst största bragden: jag utan klädkammare.

8 kommentarer:

Birgitta sa...

Jojo, här jobbas det både denna och nästa vecka, sedan är det semester. Då väntar stugan och havet:)

Linda K sa...

birgitta: håll uuut! :)

annaoco sa...

Idag är min första semesterdag!! Känns underbart med 4 veckors ledigt framför mig.

Linda K sa...

annaoco: härligt :D

Solrosfrö sa...

Första semesterdagen av trettiofem! Jag skriver packlista för fullt och har precis inventerat medicinskåpet inför avresa mot Kroatien (i bil!) på onsdag. Tallyhooo!

Linda K sa...

fröet: åh tallyhoo! ha det härligt :D

Missy sa...

Jag jobbar juli ut. Det du!

Linda K sa...

missy: det jag! håll ut, snart är du där :)