Jag har noterat en sak som kan löna sig. Jag kommer att illustrera detta med ett rent hypotetiskt exempel.
Säg att en vara man tittat på på nätet tar slut innan man hinner slå till. Då brukar man kunna be webshopen notifiera en när/om varan kommer åter "in stock". Rent hypotetiskt kanske man gör det. Och sen en dag säger det pling, varan är åter i lager. Vid det tillfället skulle det kunna hända att man befinner sig i någon form av fordon, säg... ett tåg. Man tar sig in i shopen via sin mobil och finner varan. Man kanske tänker bäst att smida medan järnet är varmt (eller något mer ungdomligt beroende på ålder). Man lägger varan i varukorgen, går till betala och försöker göra affär. Men på det hypotetiska tåget vet alla att uppkopplingen är usel. Man kastas ut, tar sig in igen, bara för att slungas ut igen några sekunder senare. Till slut kanske man tänker, nä-ä, screw this och ger upp. Det skulle sen kunna vara så att man när man på kvällen kommer hem till dator och ordentligt nät har fått ett mail från butiken man förgäves försökt etablera kontakt med. Där det rent hypotetiskt står nåt i stil med:
Vi såg att du besökte oss på xxx och hoppas att allting fungerade bra och att du hittade det du sökte.
...och du förresten, ange koden xxx så får du 10 % rabatt på ditt nästa köp. Koden är giltig i 72 timmar och gäller inte i kombination med andra rabatter.
Det jag noterar är således, att om man besöker en webshop, jiddrar runt lite men inte slutför så kan det komma ett mail med ett erbjudande sen. Kanske inte alltid men ibland. Rent hypotetiskt tycker jag det kan vara värt att testa.
Rent hypotetiskt håller jag med.
SvaraRaderai will not: och eventuellt tackar jag för det. om allt det här nu skulle vara fallet.
SvaraRadera