Med risk att göra mig impopulär bland vissa. När jag från en löneperson på jobbet bemöts med ett surt Men fattar du inte vad jag säger!? när jag ringer för att fråga om sånt jag inte tycker stämmer på min länespecifikation, då överväger jag att inte komma tillbaka.
Nej jag fattar inte, för jag jobbar inte dagligen med sånt här. Däremot är jag socialt kapabel!
Vilken idiot! om jag blir behandlad så brukar jag driva det till chefsnivå. Ring upp hans/hennes chef. Vet att det är krångligt, jobbigt men värt det. Man /ha det bra idag :)
SvaraRaderaDen här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderacicci: hon är sån, alla vet det... *suck* tack detsamma!
SvaraRaderajag skäms åt mina sk lönekollegors vägnar. ingen fråga är dum, det är krångligt med löner! /en förhoppningsvis trevligare lönetant!
SvaraRaderaSån´t är så himla onödigt - vänlighet är ju gratis! Om man har ett sådant jobb får man faktiskt räkna med att folk ställer frågor som man själv tycker är självklara...
SvaraRadera/Anna
Helt otroligt, själv blev jag utskälld av en kundtjänstperson i telefon häromdan när jag frågade hur deras "Nöjd-kund-garanti" funkade....jeesus....
SvaraRaderakarro: jag önskar jag hade dig!
SvaraRaderaanna: önskar dom tänkte så på mitt jobb!
ffs: skrattretande!
Sådant gör mig så förbannad!! Vi råkade ut för det på Amerikanska ambassaden i Sthlm, var där med maken för att ansöka om Visa. Det är en enorm pappersdjungel och vi hade råkat fylla i fel blankett och kvinnan i luckan var väldigt nedlåtande..
SvaraRaderaTack och lov för Maken som på en gång sa ifrån och menade"Vi är här för att vi behöver din hjälp, du gör detta varje dag, vi gör det en gång i livet, och jag förutsätter inte att du kan mitt jobb så varför förutsätter du att jag kan ditt?"
Min underbara hjälte säger jag bara=o)
världen är liten. hlet rätt, man ska säga ifrån nrä man blir behandlad så. jag sa också Nej jag förstår faktiskt inte vad du menar, du får förklara bättre!
SvaraRadera