torsdag, februari 13

Hör här

Jag plöjer för vilken gång i ordningen okänt Filip och Fredriks podcast. Igår berättades det om när dom åkte tåg och träffade en man som tillbringat större delen av sitt liv i fängelse, vilket ledde in på låten Tie a yellow ribbon round the old oak tree, som Fredrik berättar om med stor inlevelse (podcast nummer 98: rånare på tåg).

Så jag laddade hem sången och lyssnade på väg till affären (min tur att veckohandla). Och lyssnade medan jag handlade. Samma sång om och om igen. Jag liksom fastnade. Bara en gång till. Och en gång till. När jag kom hem var jag alldeles sönderlyssnad.

Det är rätt schysst ändå, när man fastnar i en låt så där.

1 kommentar:

Minna sa...

det gör jag jämt, det är mitt normalläge...
jag kan lyssna på samma låt flera dagar i rad.
de senaste jagarna har jag haft Lillasysters "Barn utan ben" på repeat. :D